معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در استان ۸۶۷ دبیرستان متوسطه نظری و ۵۵۹ هنرستان فنی وحرفه‌ای و کار و دانش داریم که این مدارس از روز گذشته برابر دستور العمل ستاد ملی مقابله با کرونا مشمول بازگشایی حضوری هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: شرایط حضور دانش آموزان بر این اساس است که مدارس با جمعیت دانش آموزی بالای ۱۵ نفر در هر کلاس، گروه بندی خواهند شد که تراکم دانش‎آموزی برای آموزش حضوری کاهش پیدا کند.

او افزود: زمان آموزش در این مقاطع کاهش پیدا کرده است و هر کلاس آموزشی حدود ۶۰ دقیقه خواهد بود و بعد هر ۶۰ دقیقه، دانش آموزان ۱۵ دقیقه زنگ استراحت خواهند داشت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: زمان ماندگاری دانش آموزان در مدارس کاهش یافته است؛ یعنی هر دانش آموز در مجموع سه جلسه ۶۰ دقیقه‌ای در مدرسه خواهد بود.

صابری بیان کرد: مدارسی که دانش آموزان آن در هر کلاس زیر ۱۵ نفر هستند اگر بتوانند فاصله یک و نیم متر طولی تا ۲.۲۵ متر مساحت اشغال دانش آموز را رعایت کنند، برای آموزش حضوری روزانه منعی ندارند؛ در غیر این صورت روز‌های زوج و فرد گروه بندی خواهند شد.

واکسن شرط حضور در کلاس درس نیست

او تصریح کرد: تزریق واکسن شرط حضور دانش آموز در کلاس درس نیست. اگر دانش آموزی واکسن هم نزده باشد، مشکلی برای حضورش در کلاس درس وجود ندارد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: در استان تزریق واکسن کرونای دانش آموزی در سطح دز اول و قسمتی از دز دوم پیشرفت خوبی داشته است، اما تا رسیدن به نقطه ایده ال فاصله داریم.

صابری با اشاره به بازگشایی مقطع متوسطه اول و ابتدایی اظهار کرد: برای این مقاطع بازگشایی حضوری به احتمال زیاد از ابتدای آذر ماه خواهد بود. اگر وضعیت شهر به سمت قرمز شدن در شرایط کرونایی نرود و شرایط بر منوال امروز ثابت بماند این دو مقطع در ابتدای آذرماه بر اساس روز‌های زوج و فرد و گروه بندی ۱۵ نفره بازگشایی خواهد شد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.